مسئولیت دادگاه ویژه روحانیت در برابر مهدی کروبی
ساعت ٦:۱٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٦/٢۳  کلمات کلیدی:
دفتر پ‍‍ژوهش و بررسیهای خبری-سیدحسین علوی:اگر کروبی قاذف است برادران دادگاه ویژه روحانیت تکلیف آن لباس مقدسی که اشتباها بر اندام یک قاذف نشسته را هر چه سریعتر روشن کنند تا مردم بیش از این دچار سردرگمی میان قاذفین و روحانیت معزز تشیع نگردند.
این روزها وقتی وارد محدوده طرح ترافیک شهر تهران می شوم با مشاهده خودروهای توقیفی، آنهم با قفلهای زرد رنگ آویخته بر چرخها دو حال کاملا متضاد به سراغم می آید.
اول آنکه از دیدن جدیت پلیس در برخورد با متخلفان از قانون احساس غرور می کنم. بالاخره می باید که به هر نحو ممکن محدوده بحرانی ترافیک را کنترل کرد و اکنون تنها راه حل همین است. الحق و الانصاف هم نیروهای خدوم راهنمایی و رانندگی در این زمینه جدیت زایدالاوصفی از خود به نمایش گذاشته اند.
اما در همین حال یک احساس دل چرکینی و ناراحتی نیز هست که رهایم نمی کند و آنهم اینکه ؛ بالاخره تکلیف آن راننده نگون بختی که مجبور شده تا برای انجام یک کار ضروری ریسک توقیف خودرویش را به جان خریده و وارد طرح شود چیست؟ راننده ای که یقین داشته با وسایل نقلیه عمومی کار مهمش فوت می شود... با خود می اندیشم که دل چرکینی را باید وانهاد تا حرمت قانون حفظ شود. تلخی مشاهده خودروهای توقیفی را باید با شیرینی دستیابی به هوای نسبتا پاک و قانون بر زمین نمانده سنجید. اما ...
اما اگر قرار باشد قانون، تنها گریبان گیر ضعفا باشد چه ؟ آیا معنای قانون شکنی محدود به ورود غیر مجاز به طرح ترافیک یا موتورسواری بدون کلاه کاسکت است که ما تا این حد بر روی عمل به این قوانین مصرّیم؟ آیا با گردن کلفتها و دانه درشتهایی که قوانین به مراتب بزرگتر را ریشخند کرده اند و اکنون در کنج عافیت و مناطق دور از دسترس قانون لمیده اند نباید برخورد قانونی شود؟!
روز گذشته گزارش مفصلی در باب اثبات دروغ بودن لاطائلات اخیر یکی از کاندیداهای شکست خورده در انتخابات اخیر، توسط مراجع قضایی ذیصلاح منتشر شد.
طی گزارش فوق محرزشده است که ؛شیخ ساده لوح اصلاح طلبان که پیش از آنکه هیچ سندی در اختیار داشته باشد نامه مفصلی درباب آزار جنسی بازداشت شدگان حوادث اخیر در بازداشتگاههای نظام را منتشر کرده بود، یک دروغگوی بزرگ بوده و برای ادعای بزرگی که مطرح کرده هیچ سند قابل اثباتی نداشته است.
حال باید حساب شیخ مهدی کروبی را با قانون سنجید. عمل زشتی که وی مبادرت بدان کرده در شرع انور اسلام "قذف" نام دارد. قذف عبارت است از دادن نسبت ناسزا و ناروای زنا یا لواط، به غیر. و این دقیقا همان عملی است که کروبی مرتکب شده. منتها در جرم کروبی "غیر" شخص نیست بلکه نظام اسلامی است. کروبی نیروهای منتسب به نظام را متهم به انجام اعمال منافی عفتی چون زنا و لواط کرده است. به این جملات که از نامه موهن وی استخراج شده دقت کنید.
" برخی افراد با دختران بازداشتی با شدتی تجاوز نموده‌اند که منجر به ایجاد جراحات و پارگی در سیستم تناسلی آنان گردیده است. از سوی دیگر افرادی به پسرهای جوان زندانی با حالتی وحشیانه تجاوز کرده‌اند به طوری‌که برخی دچار افسردگی و مشکلات جدی روحی و جسمی گردیده‌اند و در کنج خانه‌های خود خزیده‌اند."
حال که دروغ بودن این ادعای گزاف ثابت شده آیا کروبی مصداق "قاذف" نیست؟ و آیا نظام مظلوم اسلامی "مقذوف" این ماجرای تلخ نیست؟
مجازاتی که برای قاذف در نص صریح قرآن کریم قید شده عبارت است از هشتاد ضربه تازیانه که در ماده 140 قانون مجازات اسلامی نیز بر آن تاکید گشته. اینک با تمام اوصاف فوق جای طرح چند پرسش اساسی خالی است .
اول آنکه اگر قذف در قانون اسلام و جمهوری اسلامی جرم شمرده شده و قاذف مساوی با "فاسق" خوانده شده ، برادران خدوم دستگاه قضا مشخص کنند که علت سکوت و عدم عمل به قانون در قبال این قاذف تابلودار چیست؟ آیا پس از انتشار گزارش شفاف هیئت عالی رتبه سه نفره باز هم جای تردیدی در قاذف بودن کروبی موجود است؟!
شاید خدای ناکرده دیوار نظام مظلوم جمهوری اسلامی در چشم بعضی دوستان آنقدر کوتاه است که تعدی بدان را کمتر از تعدی به اشخاص می پندارند. جهت استحضار و تنویر افکار این دوستان پیشنهاد می کنم یک بار دیگر سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه چهار روز پیش را مرور کنند تا به نیکی دریابند که امر ولایت چیست. خصوصا آنجایی که معظم له پس از محق شمردن نظام در دفاع از خود به سان اشخاص حقیقی ، به صراحت فرمودند:
"اگر جریانی به معارضه و ضربه زدن روی آورد و برروی انقلاب شمشیر بکشد، همچنانکه در هیچ جای دنیا تحمل نمی شود، در ایران نیز، نظام در دفاع از خود با او برخورد قاطع خواهد کرد. نظام تا جایی که مجبور نباشد با جریانی برخورد نمی کند بنابراین اگر کسی و جریانی دنبال خشونت نرود، برای بر هم زدن امنیت و آسایش جامعه تلاش نکند، با مبانی نظام معارضه نکند و "دنبال دروغ پراکنی و شایعه سازی نباشد" ، در فعالیت ها و ابراز عقاید خود، آزاد است و هیچ کسی با او کاری نخواهد داشت."
دوم آنکه اگر کروبی قاذف است برادران دادگاه ویژه روحانیت تکلیف آن لباس مقدسی که اشتباها بر اندام یک قاذف نشسته را هر چه سریعتر روشن کنند تا مردم بیش از این دچار سردرگمی میان قاذفین و روحانیت معزز تشیع نگردند! چه اینکه بنابه فرموده امام باقر (ع) خداوند متعال قاذف را از مومنین خارج فرموده و اورا فاسق خوانده است.(1)
پیش از این طی مناظره این فرد و آقای احمدی نژاد دانستیم که کروبی نسبت به ابتدایی ترین علوم مربوط به روحانیت و فقاهت که همانا "ادبیات عرب" است جاهل است (2) و بر دادگاه ویژه روحانیت واجب بود که تکلیف چنیین فردی را همان موقع مشخص نماید. اما حال که بی توجهی به احوال نامساعد این فرد کار را به جایی رسانده که لباس روحانیت وجه المصالحه هتک حیثیت نظام اسلامی گشته، گمان نمی کنم دیگر توجیهی برای مماشات با وی حتی برای یک لحظه باقی مانده باشد...
و کلام آخر آنکه ؛ در نظامی که قهر قانونش تنها از آن آفتابه دزدها و ضعفا بوده و حمایت و پناهگاه آن از آن شاه دزدها، باید در انتظار فجایع غیرقابل جبران اجتماعی بود. چراکه ضعفا و بی پناهان، ظلمی که در لاپوشانی جرایم گردن کلفتها ، بر ایشان رفته را هرگز فراموش نخواهند کرد و هرچند سابقه مشعشع سی ساله نظام اسلامی از چنین لکه ننگی بری است، لکن برخی مماشاتها با سران فتنه های کور اخیر باید همه دلسوزان نهال استوار نظام را برآن دارد تا به پیروی از اوامر حکیمانه رهبری معظم انقلاب با تمامی قانون شکنان در هر جایگاه و سابقه ای که قرار دارند برخورد شدید قانونی نمایند.
............................................
(1) اصول کافی - باب 17 - کتاب ایمان و کفر
(2) اشاره متن به ادعای مضحک کروبی در مورد ترجمه عبارت "دول الخلیج العربیه" به "خلیج عربی" می باشد.