توقعات شترمرغ های سبز به روایت عضو فراری حلقه کیان
ساعت ۱٢:٥٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/٧/٢٦  کلمات کلیدی:

یک عضو فراری حلقه کیان، تعریف جالبی از جنبش سبز کذایی ارائه کرد.
مجید محمدی در توصیف این جریان هرهری مسلک نوشت: آنها اهل ریاضت کشی نیستند. می خواهند با شورت کوتاه و تاپ بیرون بیایند. می خواهند سینه بزنند و شب اگر هوس کردند، لیوان شرابی بنوشند. می خواهند در بالای کوه زیر چادر هر که را خواستند در آغوش بگیرند و گرم شوند. می خواهند از زندگی لذت ببرند. می خواهند دوست پسر یا دوست دختر شان را هر جا که خواستند، ببوسند(!)
وی با «کولاژ» (ترکیبی) و «نامتعین» توصیف کردن عناصر میدانی جریان مذکور می نویسد «آنها چگونه می توانند ندای الله اکبر سر دهند و در عین حال با دوست دخترشان به راهپیمایی بیایند؟ چه طور می توان در ملأعام روزه خواری کرد و نصر من الله وفتح قریب سر داد؟ چطور در نمازجمعه به نحو مختلط و با کفش می ایستند و در پشت سر هاشمی رفسنجانی نماز می خوانند و به جای صلوات سوت و کف می زنند؟ آنها ریاضت کش نیستند.
گفتنی است حلقه کیان به اعتبار پیوند برخی اعضای آن به ناتوی فرهنگی و سازمان سیا، جزو پایه گذاران نفاق جدید و ترویج براندازی پشت نقاب تظاهر به دین و مسلمانی بود اما پس از نفوذ در قدرت (بعداز دوم خرداد 76) به تدریج ماهیت ضددینی خود را نشان داد و تا مرز انکار وحی، حمله به پیامبر و ائمه معصومین(ع)، تخطئه امام حسین(ع) و حمله به مبانی دین پیش رفت و کسانی از این جریان با هتاکی گفتند یا نوشتند که مشکل توسعه در ایران این است که هنوز خدا نمرده است، باید علیه خدا تظاهرات کرد، دین و دینداری و عزت دینی باعث خشونت است، اسلام آیینی ارتجاعی است، ختم انقلاب را باید اعلام کرد و...
جریان الحادی مذکور در پوشش روشنفکری دینی (التقاطی) در پوشش حمایت انتخاباتی از موسوی و کروبی به عرصه سیاسی بازگشت.