پاسخ علی احمدی به دروغ‏پردازی سایت زاکانی
ساعت ۳:۱٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۸  کلمات کلیدی:



 چندی پیش سایت منتسب به علیرضا زاکانی-نماینده مجلس- در خبری مجعول مدعی شده بود که علیرضا علی‌احمدی وزیر سابق آموزش و پرورش به دلیل پاره کردن حکم معاون اولی رحیم مشایی از دولت، کنار گذاشته شده است. این خبر با واکنش شدید دکتر علیرضا علی‌احمدی مواجه شد.وی تاکید کرد: حکم یا عکس کسی را پاره نکردم

علیرضا علی‌احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، در پاسخ به سوالی مبنی صحت و سقم مطلبی بعضی از رسانه‌ها با عنوان "چه کسی نامه احمدی نژاد را پاره کرد؟ " گفت: در جریان عزل وزیر اطلاعات، گفتگوهای دوستانه‌ای بین اینجانب و رئیس قبلی دفتر رئیس جمهور و وزیر وقت اطلاعات صورت گرفت و همچنین جداگانه همان روز با رئیس فعلی دفتر رئیس‌جمهور و معاونت وقت حقوقی برای پیشگیری از عدم رسمیت دولت در چند روز آخر کاری دولت نهم، وجود داشت اما به هیچ عنوان در این مورد، اینجانب حکمی یا عکسی از کسی را پاره نکردم و شایعات انعکاس یافته در بعضی سایت‌ها و روزنامه‌ها و محافل را به شدت تکذیب می کنم. انجام وظیفه الهی امر به معروف و نهی از منکر لازمه نظام اسلامی است و این مهم در بین مسئولین از اهمیت والاتری برخوردار است.

وی افزود: همچنین در روز‌های معاونت اولی جناب آقای مشایی اینجانب توفیق حضور در سفر حج عمره را داشتم و در کشور نبودم، پس مطالبی که در روزنامه ها و سایت ها با این عنوان که بعضا همراه با عکس و فامیل اینجانب چاپ شده، کذب است.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم گفت: گفتگوهای دوستانه‌ای برای پیشگیری از عدم رسمیت دولت در چند روز آخر کاری دولت نهم، وجود داشت اما به هیچ عنوان در این مورد، اینجانب حکمی یا عکسی از کسی را پاره نکردم.

علی احمدی تاکید کرد: امروز جامعه ما با بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و همدلی برای تحقق پیشرفت و عدالت دارد و پشتیبانی از دولت دهم ضروری است.

علی‌احمدی که با پایگاه اطلاع رسانی دولت گفتگو می‏کرد با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در طول 21 ماه فعالیت به عنوان سرپرست وزیر آموزش و پرورش، اقدامات زیادی صورت گرفت که تدوین مبانی نظری تعلیم و تربیت اسلامی و آموزش و پرورش رسمی و تنظیم دکترین تحول بنیادین برای نخستین بار در تاریخ نظام تعلیم و تربیت کشور از جمله مهمترین آنهاست.

وی افزود: طراحی سند ملی آموزش و پرورش که از دولت هشتم با رویکرد مدیریت راهبردی آغاز شده بود، مبتنی بر مبانی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی ادامه یافت و برای تصویب نهایی در اختیار شورای عالی آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

علی احمدی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه درسی ملی به عنوان نقشه راه تدوین محتوای تعلیم و تربیتی دوره‌های مختلف ، گفت: این طرح که مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است، هم اکنون در دفتر تالیف کتب درسی مراحل نهایی خود را می گذراند.

* تلاش برای حذف دوره پیش دانشگاهی

وزیر سابق آموزش و پرورش، تغییر شیوه ارزشیابی پیشرفت تعلیم و تربیت دانش آموزان از رویکرد کمی نمره دهی به رویکرد کمی ـ کیفی و توصیفی برای دانش آموزان ابتدایی به صورت مرحله‌ای را جمله کارهایی دانست که در حال پیاده سازی است.
علی احمدی در ادامه به آماده سازی مستندات کافی برای حذف دوره پیش دانشگاهی اشاره کرد و افزود: به کمک کارشناسان در این مدت براى حذف دوره پیش دانشگاهى از آموزش و پرورش رسمى و اضافه شدن دوره پیش دبستانى براى تصمیم گیرى مراجع فرا آموزش و پرورش مستنداتى جمع آورى و آماده سازى شد.

* اجرای طرح جامع مشارکت مردم و خانواده‌ها

وی تاسیس مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی و تحول بنیادین، توسعه همکاری های حوزه‌های علمیه با مدارس و آموزش و پرورش، تدوین طرح جامع مشارکت مردم و خانواده ها،‌ در آموزش و پرورش تدوین سند راهبردی احیای امور تربیتی و طراحی چارچوب مدرسه زندگی را از دیگر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت نهم ذکر کرد.
وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی مراکز مکمل مدرسه یادآور شد: ساماندهی مراکز مکمل مدرسه در مجموعه معاونت پرورشی و تربیت بدنی مناطق و نواحی آموزش و پرورش و تنظیم درجه بندی تخصیص نیروی انسانی به این مراکز برای تحقق ماموریت‌های شکوفایی استعداد‌های برتر دانش آموزان و تکمیل اوقات فراغت صورت گرفت که تاسیس پژوهش‌سراهای دانش آموزی، دارالقرآن ها، مجتمع‌ها و مکان‌های ورزشی،‌کانون‌های فرهنگی و تربیتی، ‌اردوگاه ها، مرکز رشد و کارآفرینی، اوقات آزاد تعدادی از مدارس از جمله مراکز مکمل مدرسه است. وی افزود: در دولت نهم همچنین دوره‌های آموزشی برای خانواده ها از طریق انجمن اولیاء و مربیان برگزار شد که بالغ بر 60 هزار دوره تربیتی تدارک و اجرا شد. همچنین در این مدت قریب 5 هزار مربی پرورشی جدید به سیستم آموزشی جذب شدند که در ضمن برای آموزش و اشتغال رسمی آنها در سال 88 نیز اقدامات خوبی انجام شد. علی احمدی همچنین طراحی و تدوین برنامه جامع مشاوره و راهنمایی تحصیلی دانش آموزان، طراحی طرح جامع سلامت،‌طراحی مدارس مروج سلامت، استمرار برگزاری پرسش مهر، ارتقای سطح منزلت، دانش و مهارت‌های حرفه ای معلمان و توسعه سطح معیشت و رفاه فرهنگیان، ‌احیا و تجدید ساماندهی مراکز تربیت معلم را از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته در دولت نهم عنوان کرد.

* تاسیس دانشگاه فرهنگیان

وی تاسیس دانشگاه فرهنگیان توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی را از فعالیت‌های خوب و مثبت دولت نهم عنوان کرد و گفت: این دانشگاه به منظور ارتقای سطح تحصیلات تکمیلی فرهنگیان با همکاری وزارت علوم تاسیس خواهد شد.

* تلاش های دولت برای فرهنگیان

علی احمدی در ادامه با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش در طول دولت نهم فعالیت‌های خوبی برای فرهنگیان انجام داد که برگزاری جشنواره معلمان ماندگار، پژوهنده، نمونه، ‌محقق ایثارگر و مولف، فراهم نمودن مقدمات برپایی آزمون های جامع ارزشیابی مدرک تحصیلی، اخذ مجوز تاسیس دفتر جذب هیئت علمی در وزارت آموزش و پرورش، تسهیل در نقل و انتقال زوج‌های فرهنگی از جمله اینهاست. همچنین بدهی 17 سال گذشته وزارت آموزش و پرورش به فرهنگیان که از دولتهای سابق باقیمانده بود تسویه و پرداخت شد.

وی به اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی شاغل در سال تحصیلی 88-87 اشاره و اظهار کرد: در این طرح علاوه بر ساماندهی نیروی انسانی و اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد، تعهدات استخدامی مربیان نهضت سواد آموزی نیز محقق می شود.

علی احمدی، فراهم کردن زیر ساختار‌های توسعه مدارس غیر دولتی را یکی دیگر از محور‌های برنامه های بنیادین آموزش و پرورش در دولت نهم عنوان کرد و گفت: توسعه مدارس وابسته نهادهای عمومی، ‌خیریه، حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها، گسترش مدارس غیر دولتی، ‌اجازه تاسیس و بهره برداری از مدارس غیر دولتی با مشارکت پیشکسوتان فرهنگی در راستای توسعه مشارکت‌ها با آموزش وپرورش انجام شد و این قبیل موسسان میتوانند از وقت آزاد یک نوبت از مدارس دولتی، برای تشکیل مدارس استفاده نمایند.