حداد عادل: اگر تقلب اثبات می‌شد یقینا انتخابات را ابطال می‌کردیم
ساعت ۱٢:۱٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٥/٢٦  کلمات کلیدی:

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور کار شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و به زودی این موضوع را بررسی خواهیم کرد و قرار است هیئت امنای این دانشگاه تشکیل شود تا به شورایعالی انقلاب فرهنگی پاسخگو باشد.

به گزارش الف از فارس، غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دهمین نشست سالانه اعضای اتحادیه دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، برگزاری چنین نشستی را در این مقطع زمانی لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: با اتفاقاتی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، ممکن است برخی جریانات بخواهند این التهابات را در شروع سال تحصیلی جدید تکرار کنند که دانشجویان باید در برابر آن آماده باشند.
وی افزود: اگر در 25 سال گذشته، برادران و خواهران شما حضور در جبهه نظامی را انتخاب کردند امروز شما در جبهه دیگری قرار گرفتید که دفاع از انقلاب اسلامی در فضای دانشگاه‌ها است و این اردو می‌تواند یک دوره آموزش سیاسی در این راستا باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دادن دانشجویان در مقابل انقلاب اسلامی را یکی از اهداف دشمنان انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: از سال 76 به بعد برخی تلاش می‌کردند دانشجویان را برای مخالفت با نظام تحت عناوین مختلف تحریک کنند و در این زمینه می‌خواستند یک پروژه مشابه‌سازی با دوران پیش از انقلاب اجرا کنند.
حدادعادل یادآور شد: در سال‌های دهه 40 و 50 دانشجویان مخالف نظام طاغوتی بوده و به آن اعتراض می‌کردند که این اعتراضات مورد توجه مردم نیز قرار می‌گرفت و بر همین اساس اکنون نیز تلاش می‌شود که دانشجویان را در برابر نظام قرار دهند و آن شرایط را تکرار کنند.
وی با بیان اینکه این پروژه در 12 سال اخیر با شدت بیشتری مورد توجه بوده است، تاکید کرد: دشمنان برای این پروژه سرمایه‌گذاری زیادی کرده و به آن امید زیادی داشته و خوشبختانه از همان ابتدا دانشجویان متدین، پاک و آگاه در درون دانشگاه در مقابل این توطئه ایستادند و این ایستادگی در 12 سال گذشته ستودنی بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه جریان مورد اشاره در 4 سال گذشته در نهایت ضعف خود قرار داشت، گفت: در انتخابات 22 خرداد این جریان تلاش کرد که مجددا تجدید سازمان کند و اکنون نیز تلاش می‌کند دانشگاه‌ها را به وضعیت سال‌های دهه 70 و حوادثی نظیر 18 تیر برگرداند که باید دانشجویان به این مسائل آگاه باشند.
حدادعادل در ادامه حکومت دینی ایران را بزرگترین خطر برای استعمار و سلطه‌طلبان غربی دانست و اذعان کرد: هیچ چالشی در مقابل سلطه‌گری غرب به اندازه انقلاب اسلامی ایران جدی نبوده است و غرب بیش از هر چیز از یک حکومت اسلامی نظیر حکومتی که به رهبری امام راحل در ایران شکل گرفت، وحشت دارد.

وی با بیان اینکه راهبرد اصلی غرب در برابر انقلاب اسلامی در طول 30 سال گذشته جدایی دین از سیاست بوده است، اضافه کرد: سکولاریسم و لائیسته وجه مشترک تمام مخالفان انقلاب اسلامی است، یعنی همه آنها تلاش می‌کنند سکولاریسم را در تهران ترویج و حاکم کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در غرب دو نظریه حکومتی وجود دارد، اظهار داشت: گروه اول مارکسیست‌ها بودند که نظر آنها مقابله رودررو با مذهب بود و در جهان‌بینی آنها خدا جایی ندارد و بر همین اساس دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و از اساس منکر دین بوده و با آن مبارزه می‌کردند، البته بعدها در نظریات خود اندکی تجدیدنظر کرده و روش‌های خود را تغییر دادند.
حدادعادل نظریه دوم را مربوط به اردوگاه سرمایه‌داری غرب دانست و ادامه داد: اگر از نظر فلسفی مبانی ماتریالیستی این عده در سایر نظریات غلبه داشت، اما انکار رسمی دین از سوی این حکومت‌ها در دستور کار قرار نمی‌گرفت و افراد تا جایی که اعتقادات مذهبی خود را یک موضوع شخصی و فردی می‌دانستند، کسی با آنها کاری نداشت اما اگر فردی احکام دینی را در امور اجتماعی وارد می‌کرد، در مقابل آن می‌ایستادند.
وی در ادامه با بیان اینکه این نگاه، ورود دین به عرصه قانون‌گذاری را بر نمی‌تابید، افزود: تز رایج در جوامع سرمایه‌داری غرب این بود که باید جلو ورود دین به عرصه اجتماع را گرفت و بعد از شروع رنسانس این نگاه در جوامع غربی کاملا متبلور شد که نمونه آنرا در وضعیت کلیساها مشاهده می‌کنیم.
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت و جایگاه پاپ به عنوان شخصیت اول مسیحیت گفت: پاپ اکنون در واتیکان رم زندگی می‌کند که به ظاهر عظمت یک کشور مستقل را دارد و سایر کشورها در واتیکان سفیر دارند ولی با همه این عظمت ظاهری پاپ قدرت دخالت در قوانین وضع شده در پارلمان ایتالیا را حتی اگر کاملا ضد مسیحیت باشد، ندارد.
حدادعادل ضمن اینکه پاپ را پرنده ضعیف رنگینی دانست که در یک قفس طلایی محبوس شده و فضای پروازش از این قفس تجاوز نمی‌کند، در ادامه تصریح کرد که اروپا چنین دینی را می‌خواهد که در آن دست کلیسا از امور اجتماعی کوتاه شده باشد.
وی با بیان اینکه با تثبیت این تفکر ناگهان در ایران یک رهبر روحانی قیام کرد، افزود: در این شرایط یک رهبر روحانی در ایران به پا خاست و مردم از او اطاعت کردند و در نهایت حکومت دینی را تشکیل داد و وحی را از حوزه اخلاقیات فردی و ارتباطات قلبی خارج کرده و در جامعه جاری ساخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه زندگی پیامبر اسلام را کاملا سیاسی و حکومتی دانست و اضافه کرد: این روش سیره ائمه معصومین بود و امام راحل نیز با درک درستی که از حقیقت اسلام داشت، نظریه ولایت‌فقیه را احیا و مدون کرد و این بزرگترین ضربه به تئوری جدایی دین از سیاست بود.
حدادعادل در ادامه به آثار نظریه ولایت‌فقیه برای غرب یادآور شد: نظریه ولایت‌فقیه می‌توانست، توده‌های مردم را به عرصه سیاست بکشاند و زندگی اجتماعی آنان را تحت‌تأثیر قرار دهد که این بزرگترین خطر برای غرب بود، زیرا با این شرایط حکومت‌های مزدوری که غرب ساخته بود، دیگر جایی برای ادامه حیات نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تنها جنبه تئوری نداشته و یک نمونه موفق عملی است،‌ خاطرنشان کرد: غرب برای مقابله با انقلاب از توطئه‌های مختلف استفاده کرد و خواهد کرد، اما هیچ‌کدام از این توطئه‌ها نتوانسته جلوی اراده سیل‌آسای ملت ایران را بگیرد.
حدادعادل با بیان اینکه بعد از جنگ تحمیلی فعالیت‌های تئوریک برای اجرای تز جدایی دین از سیاست شدت گرفت، اظهار داشت: بعد از رحلت امام برنامه‌های زیادی در این راستا شروع شد و افرادی شروع به نظریه‌پردازی کردند که علما باید به حوزه‌های علمیه برگردند و شریعت در اداره جامعه نقشی نداشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه در 20 سال گذشته برنامه‌های زیادی در این راستا اجرا شده، خاطرنشان کرد: این تنها قسمتی از برنامه دشمن در قالب تهاجم فرهنگی بوده است که می‌خواست این را در اخلاقیات خلاصه کرده و در راستای افکار استعماری خود ولایت‌فقیه را سرکوب کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ولایت‌فقیه را مظهر حکومت دینی دانست و افزود: مجتهد دینی تفاوت‌هایی با ولی‌فقیه دارد؛ فردی که 50 سال پیش مجتهد بوده است، رابطه فردی با مقلدان خویش داشته و بسط ید در مسائل اجتماعی نداشته است و در واقع مرجعیت قبل از انقلاب قدرت وارد شدن در عرصه حکومت را نداشته است اما ولی‌فقیه در مسائل سیاسی و اجتماعی صاحب قدرت و نفوذ است و جامعه‌ای برای او میدان عمل واقعی است که دین از آن جدا نشده است.
حدادعادل با بیان اینکه بر اساس این تئوری ولی‌فقیه همواره آماج انواع تیرها و فشارها بوده است، تصریح کرد: هر فردی در جامعه به همان اندازه که پشتیبان ولی‌فقیه باشد، مورد فشار و اتهام قرار گرفته و افرادی که در مقاطع مختلف با ولایت‌فقیه زاویه گرفته‌اند برای برخی عزیزتر شده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به این جمله حضرت امام که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، تصریح کرد: حضرت امام(ره) قدرت سیاسی این رهبری دینی را می‌دانستند و منظورشان از این جمله شخص خود نبوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: برخی در مجلس هفتم و حتی در دوران ریاست جمهوری هاشمی به شدت از او انتقاد می‌کردند و عملکرد وی را زیر سوال می‌بردند، هاشمی را عالیجناب سرخ پوش نامیدند و مقاله خانواده هاشمی را منتشر کردند و تنها هدف آنها این بود که افرادی را که از ولایت‌فقیه فاصله نگرفته‌اند، تحت فشار قرار دهند و بر همین اساس در آن زمان هاشمی را کوبیدند اما اکنون همان افراد کاملا طرفدار هاشمی شده‌اند.
حدادعادل با اشاره به حمایت‌های کروبی از هاشمی در مناظره با احمدی‌نژاد افزود: بررسی سال‌های گذشته به خصوص انتخابات مجلس هشتم رابطه کروبی و هاشمی را روشن می‌کند که کروبی در آن زمان نامه مفصل به هاشمی نوشت و مطبوعات نیز آن را چاپ کردند، از سوی دیگر در انتخابات دیدیم که نویسنده مقاله خانواده هاشمی در حلقه اصلی حامیان کروبی حضور داشت، بنابراین ملاک انتقاد از افراد این است که آنها را از ولی‌فقیه جدا کنند و تا زمانی که آنها را همراه ولایت‌فقیه ببینند، از آنها انتقاد می‌کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به انتخابات 22 خرداد اظهار داشت: سردمداران حوادث بعد از انتخابات به کرات از امام یاد می‌کنند و مدعی هستند که انقلاب اسلامی بعد از امام منحرف شده که این ظاهر قضیه است، اما در حقیقت چون نمی‌خواهند از امام حاضر تبعیت کنند به امام راحل اشاره می‌کنند.
حدادعادل با بیان اینکه ولایت‌فقیه میراث امام خمینی است و امروز در رهبری آیت‌الله خامنه‌ای متبلور شده است، ادامه داد: در مجلس ششم 4 سال از افرادی حمایت شد که دشمنی آنها با امام بغرنج بود و یکی از این افراد اکبر گنجی بود اما همین نمایندگان مجلس ششم در اواخر دوره نمایندگی زمانی که موقعیت خود را در خطر دیدند، به یاد امام افتادند تا توده‌های متدین را به سوی خود جذب کنند.
وی درباره حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: عده‌ای به درخواست مقام معظم رهبری مبنی بر توقف اردو کشی‌های خیابانی توجه نکرده و خود نیز به خیابان آمدند اما از امام صحبت می‌کنند، دلیل عدم اطاعت این افراد باید مشخص شود.

وی افزود: این افراد در انتخابات نیز صحبت از تقلب کردند که اگر اثبات می‌شد یقینا انتخابات را ابطال می‌کردیم، اما جالب است که قانون برای رسیدگی به این تخلفات پیش‌بینی شده است، اما این افراد هیچ توجهی به این روش‌های قانونی نکردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی اهل خیانت در آرای مردم نیست، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با علم به صحت انتخابات برای دوره دوم، ریاست جمهوری را تنفیذ و نیز هشت سال دولت وی را تقویت کردند و اگر در انتخابات اخیر موسوی از سوی مردم انتخاب می‌شد نیز یقینا این روند ادامه پیدا می‌کرد، اما از صبح روز شنبه بعد از انتخابات برخی در ابطال انتخابات تاکید کردند، در حالی که هیچ سند و مدرکی مبنی بر تقلب در انتخابات نداشتند.
وی ادامه داد: اکنون بعد از 2 ماه از انتخابات ادعای تقلب کمرنگ شده و موضوع امروز به زندان‌ها و اتفاقات رخ داده در بازداشت‌های اخیر اختصاص دارد که در این خصوص ضمن تاکید در اجرای قانون و انصاف در زندان و محکوم کردن برخی اشتباهات صورت گرفته باید به اصل ماجرا توجه داشت.
حدادعادل به حاشیه راندن اصل ماجرا و توجه به امور فرعی را شیوه جریان دوم خرداد خواند و گفت: این روش در ماجرای کنفرانس برلین نیز اتفاقات افتاد که رسانه‌های اصلاح‌طلب به جای پرداختن به اصل ماجرا انتقاد از صدا و سیما را به دلیل پخش تصاویر زنان نیمه برهنه در دستور کار قرار دادند و این روش در انتخابات اخیر نیز تکرار شد.
وی با تاکید بر اینکه باید به اصل امور توجه کنیم، تصریح کرد: کسانی که ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند باید ادعای خود را ثابت کنند اما اگر ادعایشان ثابت نشد، باید پاسخگو باشند و نمی‌توان اتهام را با امور جزئی و فرعی به فراموشی سپرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه عضو هیئتی بودم که در کنار شورای نگهبان در انتخابات نظارت می‌کرد، اظهار داشت: در این هیئت تصمیم گرفته شده بود که اگر تقلبی مشاهده شد، آن‌را اعلام کنیم تا پاک بودن نظام اسلامی را ثابت کنیم و اگر تقلبی رخ نداده باشد نیز خود نشان از پاک بودن جمهوری اسلامی ایران است.
حدادعادل با اشاره به تلاش‌های ابوترابی برای برقراری ارتباط با موسوی و کروبی و دریافت نظرات آنها ادامه داد: در شورای نگهبان مقرر شده بود که هر شبهه و ابهامی را بررسی کنند اما به شرطی که نمایندگان کاندیداهای معترض در بررسی تخلفات حاضر شوند اما آقایان این درخواست را قبول نکردند که معنی آن این است که دلیل برای اثبات تقلب نداشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: شورای نگهبان در بازشماری 10 درصد از صندوق‌ها هیچ تغییر محسوسی مشاهده نکرد و تقلب دروغ بزرگ انتخابات دهم ریاست جمهوری بود و در واقع القای تقلب خود تقلب اصلی برخی جریانات بود.
حداد عادل در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت جریانات اصلاح‌طلب سنتی که در انتخابات اخیر بسیار تند و افراطی اقدام کرد، گفت: آینده خوبی برای این جریانات پیش‌بینی نمی‌کنم، چون توده مردم هوشیار بوده و اقدامات این جریانات را می‌بیند و اگر تغییر مسیر ندهند به پایان خط سیاسی خود رسیده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مدیریت دانشگاه آزاد و اصلاح اساسنامه آن اذعان کرد: اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد در دستور کار شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته و به زودی این موضوع را بررسی خواهیم کرد و قرار است هیئت امنای این دانشگاه تشکیل شود تا به شورایعالی انقلاب فرهنگی پاسخگو باشد.
حدادعادل در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جایگاه هاشمی‌رفسنجانی در نظام بعد از انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هاشمی یکی از پیشگامان انقلاب است که در دوران مبارزه با پیروی از امام راحل با تحمل زندان و شکنجه در خط اول مبارزه بود و در پیروزی انقلاب و جنگ نیز سهیم بوده است، ایشان خدمات زیادی به انقلاب کرده و مورد احترام رهبری نیز بودند، اما اگر در ماه‌های اخیر مواردی بر خلاف انتظارات و توقعات موجود از ایشان مشاهده شده، همچنان امیدواریم که مانند گذشته در کنار رهبری باشد و وحدت را حفظ کند و ما نیز در این میان نباید آتش بیار معرکه جدایی باشیم و به کسانی که می‌خواهند هاشمی را از اردوگاه انقلاب و رهبری جدا کنند، کمک کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کابینه دهم و تعامل مجلس یادآور شد: در مجلس یک اراده موثر و تعیین کننده برای مخالفت با دولت وجود ندارد بلکه نگاه عمومی این است که باید به دولت کمک شود که این نگاه مجلس و همچنین توصیه رهبری است، هر چند که ممکن است بر سر برخی از مصادیق اختلاف‌نظر وجود داشته باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از اینکه دولت فهرست نهایی خود را اعلام کند، تلاش می‌کنیم این فهرست به صورتی چیده شود که کمترین اختلاف نظر با مجلس در مورد آن وجود داشته باشد، چون مایلیم همه اعضای پیشنهادی رئیس‌جمهور از مجلس رای اعتماد بگیرند.
حدادعادل ادامه داد: در این راستا رئیس‌جمهور باید در نظر داشته باشد که وزرایی را که امتحان خوبی در دوره گذشته پس داده‌اند در جایگاه خود تثبیت شوند، چون تجربه‌ای که این افراد به دست آورده‌اند برای کشور و انقلاب یک سرمایه است.
رئیس سابق مجلس در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در مجموع به صدا و سیما نمره قبولی می‌دهم اما این قبولی به معنای نمره 20 نیست، اظهار داشت: صدا و سیما برنامه‌ها و شبکه‌های مختلفی دارد که علیرغم محدودیت‌های موجود هرکدام از این برنامه‌ها می‌تواند نقاط ضعف و قوتی داشته باشد اما به نظر بنده مشکل اصلی کمبود نیروهای مومن، متدین و فرهنگی صاحب فکر و فعال در عرصه رسانه‌ها است و صدا و سیما باید تا حدودی از پرداختن به ظواهر دینی کم کرده و به عمق اندیشه‌های دینی بپردازد.